Виступ на педагогічну
раду
на тему «Підготовка учнів до подальшого життя і
трудової діяльності через упровадження профільного навчання»
Від сучасної загальноосвітньої школи вимагається швидко й точно реагувати
на всі соціально-економічні зміни. Важливим чинником для розвитку освіти є підготовка учнів до
подальшого життя і трудової діяльності через упровадження профільного навчання
в старшій школі. Усі ланки середньої загальноосвітньої школи мають своїм
завданням навчати і виховувати учнів. Старша ланка характеризується тим, що
підсумовує та узагальнює весь навчально-виховний процес загальноосвітньої
школи, формує цілісний світогляд і перспективи на майбутнє. Випускаючи
старшокласників у життя, вона відповідає на духовні, соціальні, культурні,
господарські запити суспільства, нації, держави, підготовку вихованців їх до
життя і вселяє надію на краще майбутнє, яке випускники повинні створювати
власними силами.
Специфікою діяльності нашого навчального закладу є профільне навчання у
старшій школі – філологічний напрям, профіль українська філологія.
Профільними дисциплінами у старшій школі є українська мова та література,
зарубіжна література, допрофільне навчання включає в себе факультативи
українознавство (5-6 кл.), практикум з правопису укр.мови (9 кл.), творчо –
розвивальні підструктури профільного навчання у закладі представлені роботою
гуртка «Мовознавці», співпрацею школи з МАН та шкільним науковим товариством
«Еврика».
Пріоритетні напрямки роботи профільного навчання це, безумовно, формування
основних компетентностей, які дозволяють, враховуючи індивідуальні особливості,
орієнтуватися на майбутню професійну діяльність, успішної соціалізації та
адаптації в суспільстві. Змістом роботи є поглиблення знань з рідної мови,
підвищення грамотності учнів, розвиток творчих здібностей, розширення лінгвістико-літературного
кругозору.
Метою філологічного профілю є досконале володіння укр.мовою та літ. в усіх
сферах суспільного життя, розвиток інтелектуально-креативних здібностей,
виховання потреби безперервно вдосконалювати власне мовлення тощо.
Враховуючи зарубіжний і вітчизняний досвід
профільного навчання, його головним пріоритетом має стати особистість учня, а
засобом здійснення - творча проектно-технологічна діяльність, яка допоможе йому
якнайповніше реалізуватися відповідно до власних природних здібностей та
нахилів, життєвих потреб і професійних орієнтирів.
Немає коментарів:
Дописати коментар