Виступ на педагогічну раду
на тему «Розширення світогляду дітей завдяки
вивченню українських народних традицій та звичаїв»
Сьогодні школа та вчителі покликані
відповісти на запитання, як підготувати учня до життя в майбутньому
постіндустріальному чи інформаційному суспільстві, при цьому дбайливо
оберігаючи і примножуючи систему норм і цінностей, що склалася в українського
народу.
Національне виховання є однією з
важливих складових проблеми виховання особистості, світогляд якої ми розширюємо
також завдяки вивченню українських народних традицій та звичаїв.
Використання національно-культурних традицій
у вихованні школярів ефективне за умов: доступності, емоційності, врахування
вікових та індивідуальних особливостей дітей, зв'язок з життям, комплексний
підхід до виховання національними традиціями.
Метою нашої роботи як в урочний, так і
позаурочний час у цьому напрямку є введення дитини у чарівний
світ культурно-історичних надбань народу, виховання високоморального,
національно свідомого покоління, патріотів, спадкоємців і продовжувачів
прогресивних національних традицій; виховування
любові до рідного краю; ставлення до себе як до частини великого народу,
розвиток творчої активності дитини. Ми
використовуємо різні форми і види діяльності: заняття факультативу «Українознавство»,
уроки етики, літератури, музики, образотворчого мистецтва, обслуговуючої праці; мандрівки «Крок у минуле»,
«Стежками подвигу і слави», « Історія рідного краю»; літературні та вокальні
конкурси, свята, присвячені як державним, так і народним святам «Символи моєї
держави», « Козацькі забави», «Про що
розповідає календар», години спілкування «Є в народі нашому свята та традиції»,
«Дзвенить струмочком рідна мова», « Що ми знаємо про Водохреща»; науково-дослідницька,
навчально-пізнавальна, суспільно-гуманістична, художньо-творча діяльність.
Слід звернути
увагу на педагогічні умови, які забезпечують ефективність виховання на основі
вивчення народних традицій та звичаїв і сприяють розширенню світогляду дітей: практична
робота кожного учня; озброєння знаннями і навичками запису різних жанрів усної
народної творчості; вивчення прислів’їв, приказок, легенд, казок, загадок,
скоромовок, пісень, літописів, переказів; засвоєння знань національної,
державної та народної символіки; використання народної гри; дотримання
обрядовості свого народу; робота над вивченням і проведенням
календарно-обрядових свят; вивчення народних промислів та народної кухні.
Немає коментарів:
Дописати коментар