Контрольна робота 10 клас
Фонетика української літературної
мови як учення про її звукову систему
Варіант І
І рівень
(Кожна правильна відповідь – 0,5 бала)
1. Укажіть ряд слів, в яких усі приголосні
дзвінкі:
а) дзвінок, зигзиця, хутро, звук;
б) ліщина, горіх, воля, ріжок;
в) зозуля, зіниця, біг, горобець
2. Укажіть ряд слів, в яких усі приголосні
глухі:
а) цукор, хрестоматія, фарба, портфель;
б) часник, ковдра, стелити, очі;
в) кошик, пекти, кішка, сік
3. Укажіть правильні твердження:
а) звук є найменшою неподільною одиницею
мовлення;
б) голосні та приголосні звуки є
складотворчими;
в) слова
лук та люк розрізняються тільки
приголосними звуками
4. Укажіть ряд слів, в яких усі приголосні м’які:
а) пляма, вишня, кролик, пелюстка;
б) сіль, віття, лізь, сіріє;
в) льон, хіба, хлів, дерти
5. Укажіть правильні твердження:
а) у словах
тополька, щільний, зав’язь букв більше, ніж звуків;
б) у словах
яблуня, полум’я,
щогла звуків більше, ніж букв;
в) у словах
бджола, дзвінкий є звуки, що позначаються двома буквами
6. Укажіть ряд спільнокореневих слів:
а) губа, губний, губити;
б) жалібний, жало, жалити;
в) дрібний, дрібнити, подрібнений
ІІ рівень (
Кожна правильна відповідь – 1 бал)
7. Вкажіть слово, що порушує алфавітний порядок.
Консервативний - консерватизм - консерви - консервувати - консерваторія.
8. Спрощення приголосних відбувається у всіх
словах рядка:
а) проїз...ний,
тиж...невий, корис...ний;
б) щас...ливий,
балас...ний, віс...ник;
в) аванпос...ний,
виїз...ний, зліс...ний
9. В якому рядку всі ненаголошені голосні можна
перевірити наголосом.
а) криве, березень,
вітер, тривога;
б) ожеледь, берег,
дерево, дрижати;
в ) несу, земля,
кривенька, темніти
10. Доберіть до поданих слів слова,
в яких відбувалося б чергування голосних. Букви, що чергуються, підкресліть.
Слово, дорога, школа,
коса, щока, плести.
ІІІ рівень (Правильна відповідь – 2 бали)
11-12. Запишіть фонетичною
транскрипцією поданий текст.
Ще недавно бігла по дніпровських
кручах рудою лисицею осінь, бігла барвисто, холодним повівом несло від її
прудкого руху. Так недавно дихало в мої думки студеним запахом зів’ялого листя,
а вже сьогодні лагідне, напрочуд шовковисте повітря весни купає мої очі. Уся
земля наче випромінює благодатну снагу, що помагає рости не тільки траві,
квітам, деревам, а й мріям людським.
Контрольна робота 10 клас
Фонетика української літературної
мови як учення про її звукову систему
Варіант ІІ
І рівень
(Кожна правильна відповідь – 0,5 бала)
1. Укажіть рядок, у якому всі слова мають м'який
приголосний:
а) смородина,
термометр, спальня, тиша;
б) тюльпан, чайник,
ягоди, міський;
в) місток, сільський,
курорт, лижі
г) ярок, сумно,
пролісок, чистенький.
2. Укажіть рядок слів, у
яких усі приголосні тверді:
а) ваза, ковдра, сіяти,
крити;
б) береза, паста, шафа,
вазон;
в) берег, дорога, кріт,
краяти
г) зимівля, сонячно,
добре, корисно.
3. Укажіть правильні твердження:
а) буква – це графічне позначення звука.
б) голосні та приголосні звуки поділяються на
глухі і дзвінкі;
в) звуки я, ю, є, ї завжди позначають два звука
4. Визначте
рядок слів, у яких всі приголосні глухі:
а) шматок, постіль, голосний, корабель;
б) паштет, сік, кошик, хотіти;
в) ложка, праска, юшка, ватра;
г) сімнадцять, королівство, золото, ліс
а) шматок, постіль, голосний, корабель;
б) паштет, сік, кошик, хотіти;
в) ложка, праска, юшка, ватра;
г) сімнадцять, королівство, золото, ліс
5. Укажіть правильні твердження:
а) у словах
кільце, щілина, подвір’я букв
більше, ніж звуків;
б) у словах
юрта, подвір’я, щічка звуків
більше, ніж букв;
в) у словах
дзвякнути, дзвін є звуки, що позначаються двома буквами
6. Укажіть рядок слів, у яких буква ю позначає два звуки:
а) любити, юшка, юхт, бюст;
б) юрта, в’юн, матір'ю, розумію;
в) крицю, юність, солов'ю, милістю;
г) заздрістю, країною, мишею, радістю.
а) любити, юшка, юхт, бюст;
б) юрта, в’юн, матір'ю, розумію;
в) крицю, юність, солов'ю, милістю;
г) заздрістю, країною, мишею, радістю.
ІІ рівень (
Кожна правильна відповідь – 1 бал)
7. Запишіть слова в алфавітному порядку.
Рубрика, рубець, ребро, ромб,
ромашка.
8. Спрощення приголосних відбувається у всіх
словах рядка:
а) безкорис..ливий,
мас..ний, тріс..нути;
б) хворос..няк, балас...ний, проїз..ний;
в) форпос..ний, кіс..лявий, зліс...ний.
9. В якому рядку всі ненаголошені голосні можна
перевірити наголосом.
а) течія, вересень,
зелений , професійний;
б) селезень, блискучий,
бриніти, поклик;
в ) димар, весна,
серпневий, синіти.
10. Доберіть до поданих слів слова,
в яких відбувалося б чергування голосних. Букви, що чергуються, підкресліть.
Семеро, захопити,
поклонитись, вигребти випекти, гість.
ІІІ рівень (Правильна відповідь – 2 бали)
11-12. Запишіть фонетичною
транскрипцією поданий текст.
У нас, в Україні, їх
називають по-різному, а саме: білими птахами з чорною ознакою, буслами,
чорногузами, чугайстрами, бузьками, але найчастіше – лелеками. З давніх-давен
шановані вони за подружню вірність і довірливість до людини. Ці птахи
турботливо ставляться до своїх нащадків, раз у раз повертаючись у гніздо з
різноманітною їжею, лише коли-не-коли відпочиваючи.
Немає коментарів:
Дописати коментар