неділя, 19 січня 2020 р.


Контрольна робота  10 клас
 Фонетика української літературної мови як учення про її звукову систему
Варіант І

І рівень (Кожна правильна відповідь – 0,5 бала)
1.  Укажіть ряд слів, в яких усі приголосні дзвінкі:
а)   дзвінок, зигзиця, хутро, звук;
б)   ліщина, горіх, воля, ріжок;
в)   зозуля, зіниця, біг, горобець
2.  Укажіть ряд слів, в яких усі приголосні глухі:
а)  цукор, хрестоматія, фарба, портфель;
б)  часник, ковдра, стелити, очі;
в)  кошик, пекти, кішка, сік
3.   Укажіть правильні твердження:
а)   звук є найменшою неподільною одиницею мовлення;
б)   голосні та приголосні звуки є складотворчими;
в)   слова   лук та люк   розрізняються тільки приголосними звуками
4.  Укажіть ряд слів, в яких усі приголосні мякі:
а)   пляма, вишня, кролик, пелюстка;
б)   сіль, віття, лізь, сіріє;
в)   льон, хіба, хлів, дерти
5.  Укажіть правильні твердження:
а)   у словах  тополька, щільний, завязь  букв більше, ніж звуків;
б)   у словах  яблуня, полумя, щогла  звуків більше, ніж  букв;
в)   у словах  бджола, дзвінкий є звуки, що позначаються двома буквами
6.  Укажіть ряд спільнокореневих слів:
а)   губа, губний, губити;
б)   жалібний, жало, жалити;
в)   дрібний, дрібнити, подрібнений

ІІ рівень ( Кожна правильна відповідь – 1 бал)
7.  Вкажіть слово, що порушує алфавітний порядок.
 Консервативний  - консерватизм - консерви - консервувати - консерваторія.
8.  Спрощення приголосних відбувається у всіх словах рядка:
а)   проїз...ний, тиж...невий, корис...ний;
б)   щас...ливий, балас...ний, віс...ник;
в)   аванпос...ний, виїз...ний, зліс...ний
9.  В якому рядку всі ненаголошені голосні можна перевірити наголосом.
а)   криве, березень, вітер, тривога;
б)   ожеледь, берег, дерево, дрижати;
в )  несу, земля, кривенька, темніти
10.  Доберіть до поданих слів слова, в яких відбувалося б чергування голосних. Букви, що чергуються, підкресліть.
            Слово, дорога, школа, коса, щока, плести.

ІІІ рівень (Правильна відповідь – 2 бали)
11-12.  Запишіть фонетичною транскрипцією поданий текст.
Ще недавно бігла по дніпровських кручах рудою лисицею осінь, бігла барвисто, холодним повівом несло від її прудкого руху. Так недавно дихало в мої думки студеним запахом зів’ялого листя, а вже сьогодні лагідне, напрочуд шовковисте повітря весни купає мої очі. Уся земля наче випромінює благодатну снагу, що помагає рости не тільки траві, квітам, деревам, а й мріям людським.





Контрольна робота  10 клас
 Фонетика української літературної мови як учення про її звукову систему
Варіант ІІ
І рівень (Кожна правильна відповідь – 0,5 бала)
1.  Укажіть рядок, у якому всі слова мають м'який приголосний:
а) смородина, термометр, спальня, тиша;
б) тюльпан, чайник, ягоди, міський;
в) місток, сільський, курорт, лижі
г) ярок, сумно, пролісок, чистенький.
2. Укажіть рядок слів, у яких усі приголосні тверді:
а) ваза, ковдра, сіяти, крити;
б) береза, паста, шафа, вазон;
в) берег, дорога, кріт, краяти
г) зимівля, сонячно, добре, корисно.
3.   Укажіть правильні твердження:
а)   буква – це графічне позначення звука.
б)   голосні та приголосні звуки поділяються на глухі і дзвінкі;
в)  звуки я, ю, є, ї завжди позначають два звука
4.  Визначте рядок слів, у яких всі приголосні глухі:
            а) шматок, постіль, голосний, корабель;
            б) паштет, сік, кошик, хотіти;
            в) ложка, праска, юшка, ватра;
            г) сімнадцять, королівство, золото, ліс
5.  Укажіть правильні твердження:
а)   у словах  кільце, щілина, подвір’я  букв більше, ніж звуків;
б)   у словах  юрта, подвір’я, щічка  звуків більше, ніж  букв;
в)   у словах  дзвякнути, дзвін є звуки, що позначаються двома буквами
6. Укажіть рядок слів, у яких буква ю позначає два звуки:
            а) любити, юшка, юхт, бюст;
            б) юрта, в’юн, матір'ю, розумію;
            в) крицю, юність, солов'ю, милістю;
            г) заздрістю, країною, мишею, радістю.

ІІ рівень ( Кожна правильна відповідь – 1 бал)
7.  Запишіть слова в алфавітному порядку.
Рубрика, рубець, ребро, ромб, ромашка.
8.  Спрощення приголосних відбувається у всіх словах рядка:
а)   безкорис..ливий, мас..ний, тріс..нути;
б)   хворос..няк, балас...ний, проїз..ний;
в)   форпос..ний,  кіс..лявий, зліс...ний.
9.  В якому рядку всі ненаголошені голосні можна перевірити наголосом.
а)   течія, вересень, зелений , професійний;
б)   селезень, блискучий, бриніти, поклик;
в )  димар, весна, серпневий, синіти.
10.  Доберіть до поданих слів слова, в яких відбувалося б чергування голосних. Букви, що чергуються, підкресліть.
            Семеро, захопити, поклонитись, вигребти випекти, гість.

ІІІ рівень (Правильна відповідь – 2 бали)
11-12.  Запишіть фонетичною транскрипцією поданий текст.
У нас, в Україні, їх називають по-різному, а саме: білими птахами з чорною ознакою, буслами, чорногузами, чугайстрами, бузьками, але найчастіше – лелеками. З давніх-давен шановані вони за подружню вірність і довірливість до людини. Ці птахи турботливо ставляться до своїх нащадків, раз у раз повертаючись у гніздо з різноманітною їжею, лише коли-не-коли відпочиваючи.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Презентація на майстер клас

https://drive.google.com/file/d/1gpLlrJ0R8QDSAAki7wsC6we4z2oqjriN/view?usp=sharing