неділя, 19 січня 2020 р.


Контрольні роботи з української літератури для 10 класу . Профільний рівень, українська філологія.
Література 70-90-их  років  Х1Х століття. Творчість Івана Семеновича Нечуя-Левицького.
Контрольна робота № 1 ( контрольний твір).
Теми творчих робіт.1.       Поясніть, у чому, на думку автора «Кайдашевої  сім’ї», полягає основна причина негараздів у житті українського селянства.
2.       Які риси українського національного характеру втіленні в образах персонажів «Кайдашевої 
 сім’ї»?3.        Роздуми над винуватцями  сімейних баталій у повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я »?
4.       Моє враження від повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»
5.       Моє ставлення до Єремії ( за повістю «Князь Єремія Вишневецький»)
                          Творчість Панаса Мирного, Бориса Грінченка.                                       Контрольна робота № 2  ( тестові завдання).
                                                                             Варіант 1.
Перший рівень.
1.       Укажіть справжнє ім’я Панаса Мироного:
а ) І.Нечуй-Левицький;
б ) І.Білик;
в ) П.Рудченко.
2.       Кого з персонажів роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» названо «польовою царівною»:
а ) Галю;
б ) Явдоху;
в ) Христю.
3.       Назвіть твори Бориса Грінченка, написані у жанрі повісті:
а ) «Дзвоник», «Олеся», «Без хліба»;
б ) «Каторжна», «Украла», «Грицько»;
в ) «На розпутті», «Під тихими вербами», «Серед темної ночі»,
4.       З якими містами пов’язано особисте та творче життя Бориса Грінченка:
а ) Чернівці, Львів;
б ) Київ, Одеса;
в ) Харків, Чернігів.
Другий рівень.
5.       Якими псевдонімами підписував свої твори Борис Грінченко?
6.       Назвіть династію поміщиків, які володіли селом Піски ( за романом «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»).
7.       Назвіть владну установу, до якої було обрано Чіпку.
8.       Назвіть приятелів Чіпки Вареника.
      Третій рівень.9.       Дайте визначення роману.
10.   Поясніть, чому твір «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»  правомірно визначати як соціально-психологічний роман.
Четвертий рівень.11. Виконайте одне із завдань:А.  Які проблеми  порушив у романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»  Панас Мирний?Б. Дати характеристику образу Докії ( за оповіданням Бориса Грінченка «Каторжна»).                                                                 
 
Варіант 2.
    Перший рівень.
1.       Укажіть співавтора роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» :
а ) І.Нечуй-Левицький;
б ) І.Білик;
в ) І.Франко.
2.       Укажіть, що стало вирішальним моментом у виборі злочинного шляху центральним персонажем роману  «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» :
а ) вплив товариства;
б ) утрата землі;
в ) злиденне життя.
3.       Хто назвав  Бориса Грінченка «робітником без одпочинку»:
а ) Тарас Шевченко;
б ) Євген Гребінка;
в ) Іван Франко.
4.       Хто з героїв  Бориса Грінченка ріс «без милування, без жалування, без ляльок, без дитячих іграшок, без калини»:
а ) Олеся (« Олеся»);
б ) Наталя ( «Дзвоник»);
в ) Докія ( « Каторжна»).
 Другий рівень.5.       Хто виступає « пропащою силою» у романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» ?
6.       У скількох збірках уміщена поетична спадщина Б.Грінченка?
7.       За переклад якого твору Борис Грінченко увійшов до антології поетичного перекладу «Тисячоліття» у 1995 році?
8.       Назвіть прислів’я і приказки, що зустрічаються у романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
      Третій рівень.9.       Що таке сюжетна лінія? Назвіть головні сюжетні лінії у романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
10.   Назвіть програмні вірші діяльності Бориса Грінченка.
Четвертий рівень.
11.Виконайте одне із завдань:А.  На прикладі оповідання «Дзвоник» довести, що Б.Грінченко – знавець психології дитячої душі.Б. Дайте  характеристику  Чіпки Варениченка ( за романом «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» ).

     Українська драматургія і театр.  Творчість Івана Карпенка-Карого, Михайла Старицького.
                                         Контрольна робота № 3 ( тестові завдання).
                                                             Варіант 1.Перший рівень.1.       Слово «корифей» означає:
а ) найкращий;б ) перший, заспівувач;в ) домінуючий2.       І.Карпенко-Карий прибрав собі псевдонім на честь :
а ) драматичного персонажа;б ) діда;в ) батька.3.       Вкажіть роки життя Михайла Старицького:
а ) 1814-1861;б ) 1840-1904;в ) 1842-1910.4.       Хто є автором першого літературного портрета, у якому проаналізовано творчість Михайла Старицького?
а ) Микола Зеров;б ) Іван Франко;в ) Пантелеймон Куліш. Другий рівень.5.       Хто найвище оцінив творчість Івана Карпенка-Карого?
6.       Який твір у жанрі історичної повісті написав М.Старицький?
7.       Укажіть, до чого прагнув головний герой п’єси «Мартин Боруля».
8.       Які драматичні твори І.Карпенка-Карого є комедіями?
      Третій рівень.9.       Дайте визначення драматичного твору.
10.   Доведіть, що твір «Мартин Боруля» - комедія.
Четвертий рівень.
11.Дайте письмову відповідь на одне із питань:А.  Чи можна назвати розв’язку драми «Мартин Боруля» щасливою? Чому ви так вважаєте?Б. Як розкрив М.Старицький долю мистецької особистості у своїй повісті «Талант»?Варіант 2.    Перший рівень.1.       Братами І.Карпенка-Карого серед відомих корифеїв були :
а ) Панас Саксаганський, Марко Кропивницький, Микола Садовський;б ) Михайло Старицький, Микола Лисенко, Мар’ян  Крушельницький;в ) Гнат Юра, Петро Ніщинський, Амвросій Бучма.2.       Рідною сестрою Карпенка-Карого була акторка театру корифеїв :
а ) Соломія Крушельницька;б ) Марія Заньковецька;в ) Марія Садовська - Барілотті.3.       Серед перелічених творів перу М.Старицького належать:
а ) «Не судилось», «Гетьман», «Оборона Буші»;б ) «Наталка Полтавка», «Назар Стодоля», «Сава Чалий»;в ) «Мартин Боруля», «Хазяїн», «Сто тисяч».4.       Вкажіть письменників, чиї твори були інсценізовані чи зазнали драматичної переробки М.Старицьким:
а ) Вальтер Скотт, Генріх Гейне;б ) Еліза Ожешко, Юзеф Крашевський;в ) Пантелеймон Куліш, Іван Нечуй-Левицький.     Другий рівень.5.       Який твір М.Старицький присвятив Б.Хмельницькому?
6.       З яким твором зарубіжної літератури споріднена п’єса Карпенка-Карого «Мартин Боруля»?
7.       Назвіть першу друковану п’єсу Карпенка-Карого.
8.       Кому належать слова про Михайла Старицького : « Справжній запорожець – вдачею, темпераментом, свободолюбними ідеями…»?
      Третій рівень.9.       Назвіть основні ознаки драматичного твору.
10.   Доведіть, що «Сава Чалий» - історична трагедія.
Четвертий рівень. 11. Письмово доведіть або спростуйте істинність однієї з тез:А.  Життя – не трагедія і не комедія. У ньому поєднуються і комічне, і трагічне одночасно.Б.  Сава Чалий – це і історичний діяч, і уособлення трагічної самотності неординарної особистості.                                    Творчість Івана Франка. Поезія.                                        Контрольна робота № 4  ( тестові завдання).
                                                                   Варіант 1.Перший рівень.1.       Укажіть, де народився Іван Франко:
а ) село Моринці;б ) село Нагуєвичі;в ) село Русове.2.       Укажіть, у якому навчальному закладі І.Франко одержав середню освіту :
а ) у Львівській духовній семінарії;б ) у Коломийській гімназії;в ) у Дрогобицькій гімназії.3.       Визначте основну тему збірки «З вершин і низин»:
а )  ідея незалежності України, національного відродження;б ) громадянська;в ) особистісна.4.       Укажіть, у якій поезії Івана Франка постає образ « вічного революціонера»:
а ) «Гріє сонечко»;б ) «Каменярі»;в ) «Гімн».Другий рівень.5.       Яка ідея проймає цикл віршів «Україна»?
6.       До чого закликає ліричний герой поезії «Гріє сонечко»?
7.       Які риси українців висміює І.Франко у поезії «Розвивайся, дубе»?
8.       На основі прологу поеми «Мойсей» поясніть, як автор ставиться до майбутнього свого народу.
      Третій рівень.9.       Дайте визначення  пафоса.
10.   Поясніть, чому свою збірку «Зів’яле  листя» Іван Франко визначив як « ліричну драму».
Четвертий рівень.
11. Письмово доведіть або спростуйте одну із тез:А.  Збірка «Зів’яле  листя» завжди знаходитиме відгук у серцях читачів.Б.  «Пролог» Івана Франка – духовний заповіт українському народові.Варіант 2.    Перший рівень.8.       Укажіть рік народження Івана Франка :
а ) 1856;б ) 1861;в ) 1871.9.       Укажіть, на якому факультеті Львівського університету навчався І.Франко: :
а ) на філософському;б ) на юридичному;в ) на медичному.10.   Укажіть, з якої причини І.Франко мусив залишити навчання в університеті:
а )  через переслідування за революційну діяльність;б ) через порушення навчальної дисципліни;в ) за власним бажанням.4.  Визначте основну тему поетичної збірки «Зів’яле листя»:        а ) історична;       б ) громадянська;в ) психологічна-особистісна. Другий рівень.5.Укажіть назву першої поетичної збірки Івана Франка.11.   Яку назву мають окремі цикли у збірці «Зів’яле листя»?
12.   Якими постають портрети коханих у вірші «Чого являєшся мені у сні».
13.   Які ви знаєте поезії Франка, у яких використано фольклорні образи.
      Третій рівень.14.   Дати визначення цикла .
15.   Як автор визначає роль поета і поезії у вірші «Декадент»
Четвертий рівень. 11. Письмово доведіть або спростуйте істинність однієї з тез:А.  « Правдива поезія мусить бути завжди моральною» І.Франко.Б.  Іван Франко у «Мойсеї» « возноситься понад минулі й прийдешні віки України» (Д.Павличко.)                                     Творчість Івана Франка. Проза.
                                                   Контрольна робота № 5                    Дати поширені відповіді на чотири питання за вибором ( письмово).
                                                                Варіант 1.1.       Чому Іван Франко назвав повість «Перехресні стежки»? Як ви розумієте назву твору.
2.       Поясніть назву драми «Украдене щастя». Хто в кого украв щастя.
3.       Хто такий Євгеній Рафалович? Які життєві цілі ставить він перед собою?
4.       Чого навчила мене драма «Украдене щастя»?
5.       У чому полягає гуманістичний пафос новели «Сойчине крило»?
6.       Яка головна думка літературознавчої статті «Із секретів поетичної творчості»?
7.       У чому нев’януча актуальність творів Івана Франка?
 Варіант 2.1.       Чому драму «Украдене щастя» ми визначаємо як соціально-психологічний твір?
2.       Де відбуваються події повісті «Перехресні стежки» та хто є головним героєм твору?
3.       Які верстви галицького суспільства зображено у повісті «Перехресні стежки»? Визначить тему твору.
4.       Яке ваше ставлення до Анни: виправдовуєте ви її чи осуджуєте. Мотивуйте свої відповіді.
5.       Яке ваше враження від образу Марії ( за новелою «Сойчине крило»).
6.       Які основні положення статті «Що таке поступ».
7.       Чого вчить нас життєвий подвиг Івана Франка.
 
                                          Творчість М.Коцюбинського
                                         Контрольна робота № 6  ( тестові завдання).
                                                                      Варіант 1.Перший рівень.1.       Кому належать слова: «Коцюбинський напоєний соками багатющої землі своєї – і через це він став безсмертним …»:
а ) П.Тичині;б ) В.Шевчуку;в ) П.Мирному.2.       Першим друкованим твором М.Коцюбинського є :
а ) оповідання «Харитя»;б ) оповідання «Ялинки»;в ) вірш «Наша хатка»,3.       «Тіні забутих предків» за жанром:
а )  казка;б ) легенда;в ) повість.4.       Про часи кріпацької неволі в Україні й масові втечі кріпаків у Молдавію розповідає повість:
а ) «Дорогою ціною»;б ) «Для загального добра»;в ) «Тіні забутих предків».Другий рівень.5.       Назвіть головних героїв твору «Тіні забутих предків».
6.       Укажіть, у якій місцевості відбуваються події повісті.
7.        Назвіть міфологічних персонажів повісті «Тіні забутих предків».
8.       Назвіть кіномитців, які зняли фільм за мотивами повісті «Тіні забутих предків».
      Третій рівень.9.       Дайте визначення  імпресіонізму.
10.   Хто продовжив імпресіоністичні тенденції Коцюбинського в українській літературі?
Четвертий рівень.
11. Виконайте одне із завданьА.  Як виражена тема «людина і природа» в повісті М.Коцюбинського «Тіні забутих предків»?Б.  Доведіть або спростуйте тезу: « Новела «Intermezzo» - автобіографічний твір М.Коцюбинського.Варіант 2.    Перший рівень.1.       Некрологом на смерть М.Коцюбинського відгукнувся його друг :
а ) Борис Грінченко;б ) Іван Самійленко;в ) Панас Мирний.2.       Аквареллю М.Коцюбинський назвав свій твір :
а ) «Цвіт яблуні»;б ) «На камені»;в )  «Intermezzo».3.       Повістями М.Коцюбинського є:
а )  «На острові», «Подарунок на іменини»;б ) «Харитя», «Андрій Соловійко»;в ) «Тіні забутих предків», «Fata morgana».4.  Розповіді про селянські бунти початку ХХ століття і їх придушення владою лягли в основу творів М.Коцюбинського:        а ) «Коні не винні», «Fata morgana»;б ) «Дорогою ціною», «Подарунок на іменини»;в ) «На острові», «Intermezzo». Другий рівень. 5. Укажіть ім’я дружини Івана Палійчука. 6. Укажіть, до яких ворожих родів належать герої повісті «Іван та Марічка». 7.  Укажіть ім’я чаклуна з повісті  «Тіні забутих предків».11.   Назвіть художників, які ілюстрували цю повість.
      Третій рівень.12.   Дати визначення новели .
13.   Назвати домінуючі риси імпресіонізму.
Четвертий рівень. 11. Письмово виконайте одне із завданьА.  Як розкривається тема кохання у повісті «Тіні забутих предків»?       Б.  Доведіть або спростуйте тезу: «Назва новели «Intermezzo» пов’язана з її змістом».

                       Творчість О.Кобилянської, В.Стефаника, В.Винниченка.                                   Контрольна робота № 7  ( тестові завдання).
                                                                Варіант 1.Перший рівень.1.       Ольга Кобилянська захоплювалася філософією :
а ) Гегеля;б ) Канта;в ) Ніцше;г ) Сковороди.2.       Щоденні думки і враження письменниця відтворила у книзі:
а ) «Царівна»;б ) «Щоденник»;в ) «Людина»;г ) «Valse melancholigue»
3.       На формування феміністичних поглядів О.Кобилянської мали вплив ідеї:
а )  Наталі Кобринської;б ) Софії Окуневської;в ) Івана Франка;г ) Фрідріха Ніцше.4.       Перша збірка новел О.Кобилянської «Покора» побачила світ:
а ) 1849 р.;б ) 1896 р.;в ) 1898 р.;г ) 1899 р.Другий рівень.5.       Яку назву мав перший друкований твір В.Винниченка.
6.       Хто адресував В.Винниченку слова : « І відкіля ти взявся у нас такий»?
7.        Поясніть, чому сім’я Дідухів з новели В.Стефаника «Камінний хрест» прийняла рішення покинути рідний край.
8.       Ваше враження від новели О.Кобилянської «Битва».
      Третій рівень.9.       Назвіть головні ознаки новели як жанру.
10.   Які проблеми порушено у новелі  В.Винниченка «Момент»?
Четвертий рівень.
11. Доведіть або спростуйте одну із тез
А.  «У художньому світі О.Кобилянської земля – це мати і мачуха в одній особі» (Д.Павличко);
Б.  «Творчим кредо Василя Стефаника є його слова: « Буду світ свій різьбити, як камінь. Слово своє буду гострити на  кремені моєї душі».
Варіант 2.    Перший рівень.1.       В.Стефаник народився :
а ) на Львівщині;б ) на Івано-Франківщині;в ) на Закарпатті;г ) на Буковині.2.       В.Стефаник був студентом університету й факультету :
а ) Віденського, філософського;б ) Львівського, філософського;в )  Краківського, медичного;г ) Чернівецького, філологічного.3.       Перша книжка новел В.Стефаника вийшла друком:
а )  1890 р.;б ) 1895 р.;в ) 1899 р.;г ) 1900 р.4.  Визначте, скільки збірок написав В.Стефаник:        а ) дві;б ) три;в ) чотири;г ) шість. Другий рівень. 5. Хто написав про В.Винниченка ці рядки: «Кого у нас читають? –Винниченка. Про кого скрізь йдуть розмови, як тільки інтереси сходяться на літературі? –Винниченка. Кого купують? –Знов Винниченка.» 6. Який свій твір В.Винниченко вважав «візитною карткою української літератури в Європу»? 7. Назвіть героїв новели О.Кобилянської  «Valse  melancholigue»
 8.       Що вас вразило у новелі В.Стефаника «Новина»?
      Третій рівень.9.       Дати визначення новели .
10.   Які проблеми порушено у новелі «Гріх»?.
Четвертий рівень. 11. Доведіть або спростуйте одну із тезА.  «Я хотіла, щоб усі українці були орлами» (О.Кобилянська)       Б.  «Найвища мудрість – розрізняти добро і зло» ( Сократ). Контрольна робота № 8  ( контрольний твір).
Творчість Лесі УкраїнкиТеми творчих робіт1.       Доведіть або спростуйте тезу: «Ключова тема «Лісової пісні» - тема людини і природи».
2.       Невмирущість духовної краси за драмою-феєрією Лесі Українки «Лісова пісня».
3.        Доведіть або спростуйте тезу: « В драмі-феєрії «Лісова пісня» змальовано трагедію високої душі, що заблудилась серед болота буденного людського життя» (М.Драй-Хмара).
4.       Напишіть лист до героя твору Лесі Українки, який вас найбільше вразив.
5.       Моє враження від пейзажної лірики Лесі Українки.

                          Творчість О.Олеся, М.Вороного, В.Самійленка.                                       Контрольна робота № 9  ( тестові завдання).
                                                                       Варіант 1.Перший рівень.1.       Микола Вороний поділяв творчі принципи письменника :
а ) Чарльза Діккенса;б ) Віктора Гюго;в ) Шарля Бодлера;г ) Гюстава Флобера .2.       Народним гімном стали слова вірша М.Вороного:
а ) «Краса»;б ) «Молитва»; в ) «За Україну! »;г ) «Коли ти любиш рідний край»3.       Блакитна Панна в однойменному творі М.Вороного є символом:
а )  осені;б ) зими;в ) весни;г ) літа.4.       Літературний напрям, започаткований в українській літературі Миколою Вороним:
а ) неокласицизм;б ) неоромантизм;в ) символізм;г ) футуризм.Другий рівень.5.       Назвіть головну ідею поезії О.Олеся «О  слово  рідне! Орле скутий!»
6.       Продовжіть  речення: « Театральна діяльність М.Вороного пов’язана …»
7.        До якого жанру лірики відноситься поезія « Яка краса: відродження країни».
8.       Які літературні жанри представлені у творчості В.Самійленка?
      Третій рівень.9.       Дати визначення драматичного етюду.
10.   Які проблеми порушено у драматичному етюді О.Олеся « По дорозі в казку»?
Четвертий рівень.
11. Письмово доведіть або спростуйте одну  з тез
А.  «В образі ліричного героя прочитується доля нашого народу» ;
Б.  «Володимир Самійленко був блискучим майстром гумору й сатири».Варіант 2.    Перший рівень.1.       Роки життя і смерті  О.Олеся :
а ) 1878-1937;б ) 1879-1949;в ) 1878-1944;г ) 1871-1944.2.       Першою збіркою поезій О.Олеся була:
а ) «Цвіте трояндами»;б ) «Чужина»;в )  «З журбою радість обнялась»;г ) «Кому повім печаль мою».3.       Збірку «З журбою радість обнялась» високо оцінив поет:
а )  Б.Грінченко;б ) І.Франко;в ) П.Грабовський;г ) І.Манжура.4.       « І йде між нами боротьба, І дужчий хто – не знаю я» - це рядки з поезії:
        а ) «Айстри»;б ) «О, не дурно в скорботі  ми плачем»;в ) «Косять коси»;г ) « З журбою радість обнялась».

Другий рівень.
 5. Які принципи відстоював М.Вороний у посланні «Іванові Франкові»?
 6. Кого символізує образ Лебедя в однойменній поезії О.Олеся?
 7. Закінчить речення: « Рядками «Різьблю свій сон… От ніби вчора ми Зійшлись, - і стріча, і жива..» розпочинається твір М.Вороного …
8.       Під яким псевдонімом писав свої твори В.Самійленко?
      Третій рівень.
9.       Дати визначення символізму.
10.   Знайдіть символи у пейзажній ліриці М.Вороного, дайте тлумачення їх.
Четвертий рівень.
 11. Письмово доведіть або спростуйте одну із тез
А.  Юнак у драматичному етюді « По дорозі в казку» ствердив, що в житті завжди є місце для подвигу.
       Б.  Мова поезій Самійленка «однаково зрозуміла, з однаковим залюбуванням читається над
            Сяном, Дніпром і Доном» (І.Франко)

Немає коментарів:

Дописати коментар

Презентація на майстер клас

https://drive.google.com/file/d/1gpLlrJ0R8QDSAAki7wsC6we4z2oqjriN/view?usp=sharing