Контрольна
робота 10 клас
Морфеміка і словотвір української мови як
учення про будову і творення слів
Варіант І
І рівень
1. Продовжити речення: "Словотвір вивчає...".
а) . ...правила вимови слів.
б). ...звукову будову мови.
в). ...способи творення слів.
г). ...слова, їх значення, походження, використання.
д). ...правила написання слів.
а) . ...правила вимови слів.
б). ...звукову будову мови.
в). ...способи творення слів.
г). ...слова, їх значення, походження, використання.
д). ...правила написання слів.
2. У якому рядку всі іменники утворено префіксально-суфіксальним способом?
а) Вагончик, дитятко, долинка,
дощик, вовчище.
б) Їжачиха, висота, широчінь, здоровань, зелень.
в) Ягідка, матуся, вихід, українка, перловка.
г) Подорожник, суглинок, підвіконня, звістка, міжбрів’я.
д) Синь, блакить, розклад, вишиванка, рядок.
б) Їжачиха, висота, широчінь, здоровань, зелень.
в) Ягідка, матуся, вихід, українка, перловка.
г) Подорожник, суглинок, підвіконня, звістка, міжбрів’я.
д) Синь, блакить, розклад, вишиванка, рядок.
3. Яким
способом утворено прикметники безногий, небалакучий, недорогий, надвеликий, ультракороткий?
а) Суфіксальним
способом.
б) Префіксальним способом.
в) Префіксально-суфіксальним способом.
г) Складанням основ або слів.
д)Складанням скорочених основ.
б) Префіксальним способом.
в) Префіксально-суфіксальним способом.
г) Складанням основ або слів.
д)Складанням скорочених основ.
4. За
допомогою яких префіксів утворюються неозначені займенники, що пишуться через
дефіс?
а) Пра-, су-, без-.
б) За-, по-, пре-.
в) Казна-, хтозна-, будь-.
г) Пере-, зі-, за-.
д) Ви-, від-, до-.
б) За-, по-, пре-.
в) Казна-, хтозна-, будь-.
г) Пере-, зі-, за-.
д) Ви-, від-, до-.
5. У якому рядку всі слова непохідні?
а) Білити, зачарований, хід, братський, радість.
б) Бігати, весна, білий, стіл, хата.
в) Темрява, глибина, сіруватий, знаходити, пустеля.
г) Біг, ходити, неспокій, дівчинонька, ручка.
д) Біліти, темніти, радіти, посміхатися, кричати.
а) Білити, зачарований, хід, братський, радість.
б) Бігати, весна, білий, стіл, хата.
в) Темрява, глибина, сіруватий, знаходити, пустеля.
г) Біг, ходити, неспокій, дівчинонька, ручка.
д) Біліти, темніти, радіти, посміхатися, кричати.
6. У якому рядку всі слова утворено
від прикметників?
а) Ставок, місток, садочок, туга, мріяти.
б) Добігти, виступити, почорніти, заговорити, з’їхати.
в) Прекрасний, завеликий, височенький, надглибокий, спекотно.
г) Зазеленіти, біліти, заколоситися, подивитися, почервоніти.
д) Стінний, студентський, качиний, горобиний, братів.
а) Ставок, місток, садочок, туга, мріяти.
б) Добігти, виступити, почорніти, заговорити, з’їхати.
в) Прекрасний, завеликий, височенький, надглибокий, спекотно.
г) Зазеленіти, біліти, заколоситися, подивитися, почервоніти.
д) Стінний, студентський, качиний, горобиний, братів.
ІІ рівень
1. Подані
слова розібрати за будовою.
Спадковий, вічність, подовжений, прославитися, профспілка, прохолодно, протилежність, видумавши, курсантський, вивчитися.
Спадковий, вічність, подовжений, прославитися, профспілка, прохолодно, протилежність, видумавши, курсантський, вивчитися.
2. Виконати
словотвірний розбір слів.
Подорож, по-літньому, різноколірний, співгромадянин, торішній, агресивний, восьмикласник, МВФ, подяка, теоретично.
Подорож, по-літньому, різноколірний, співгромадянин, торішній, агресивний, восьмикласник, МВФ, подяка, теоретично.
3. Записати подані слова разом і через дефіс.
Гірничо/промисловий, праце/здатний,
двадцяти/річний, нац/банк, день/другий, контр/адмірал, перекоти/поле,
лікар/еколог, сто/річчя, художник/пейзажист, радіо/фізичний,
східно/слов’янський, важко/хворий, дво/вугле/кислий, право/бережний,
соціал/демо/кратичний, історико/культурний, військово/зобов’язаний,
темно/зелений, північно/західний, хто/зна/який, лінгво/стилістичний,
міні/футбол, велико/душний, щастя/доля, віце/прем’єр, екс/чемпіон,
авто/пере/гони, біо/сфера, Івано/Франківськ.
Контрольна
робота 10 клас
Морфеміка і словотвір української мови як
учення про будову і творення слів
Варіант ІІ
І рівень
1. Продовжити речення: "Морфеміка
вивчає...".
а) ...правила вимови слів.
б) ...графічне позначення звуків.
в) ...способи творення слів.
г) ...слова, їх значення, походження, використання.
д) ...значущі частини слова.
а) ...правила вимови слів.
б) ...графічне позначення звуків.
в) ...способи творення слів.
г) ...слова, їх значення, походження, використання.
д) ...значущі частини слова.
2. У якому рядку всі дієслова утворено суфіксальним способом?
а) ступати, підписувати, допомогти, оволодіти;
б) скликати, гримати, перевозити, засівати;
в) витирати, ловити, догоджати, писати;
г) співати, мовчати, летіти, світити.
а) ступати, підписувати, допомогти, оволодіти;
б) скликати, гримати, перевозити, засівати;
в) витирати, ловити, догоджати, писати;
г) співати, мовчати, летіти, світити.
3. Яким
способом утворено слова
батьківський, чорненький, ненависний, доньчин, кислуватий?
а)
Суфіксальним способом.
б) Префіксальним способом.
в) Префіксально-суфіксальним способом.
г) Складанням основ або слів.
д) Складанням скорочених основ.
б) Префіксальним способом.
в) Префіксально-суфіксальним способом.
г) Складанням основ або слів.
д) Складанням скорочених основ.
4. За допомогою яких афіксів утворюються неозначені та заперечні займенники, що пишуться разом?
а) Пра-, су-, без-.
б) За-, по-, пре-.
в) Казна-, хтозна-, будь-.
г) Аби-, де-, -сь.
д) ні-, від-, аби-.
а) Пра-, су-, без-.
б) За-, по-, пре-.
в) Казна-, хтозна-, будь-.
г) Аби-, де-, -сь.
д) ні-, від-, аби-.
5. У якому рядку всі слова непохідні?
а) Темрява, глибина, сіруватий, знаходити, пустеля.
б) Білити, зачарований, хід, братський, радість.
а) Темрява, глибина, сіруватий, знаходити, пустеля.
б) Білити, зачарований, хід, братський, радість.
в) Бігати, весна,
білий, стіл, хата.
г) Біг, ходити, неспокій, дівчинонька, ручка.
д) Біліти, темніти, радіти, посміхатися, кричати.
г) Біг, ходити, неспокій, дівчинонька, ручка.
д) Біліти, темніти, радіти, посміхатися, кричати.
6. У якому рядку всі слова утворено
від прикметників?
а) Зазеленіти, біліти, заколоситися, подивитися, почервоніти.
а) Зазеленіти, біліти, заколоситися, подивитися, почервоніти.
б) Ставок,
місток, садочок, туга, мріяти.
в) Стінний, студентський, качиний, горобиний, братів.
в) Стінний, студентський, качиний, горобиний, братів.
г) Добігти,
виступити, почорніти, заговорити, з’їхати.
д) Прекрасний,
завеликий, височенький, надглибокий, спекотно.
ІІ рівень
1.
Подані слова розібрати за будовою.
Машинобудування,
хуртовинний, загадково, розтринькавши, саджанець, врізнобіч, гостроокий,
непокоїти, здалеку, водостійкість.
2. Виконати словотвірний розбір слів.
Спецкор, багатоповерховий, краєвид, дівчисько, МВС, зранку, вибухонебезпечний, черговий, минуле, геоботаніка.
Спецкор, багатоповерховий, краєвид, дівчисько, МВС, зранку, вибухонебезпечний, черговий, минуле, геоботаніка.
3. Записати подані слова разом і через дефіс
Все/одно,
буде по/моєму, табір
військово/полонених, військово/морський флот, суспільно/економічна обстановка,
суспільно/корисна праця, південно/західний вітер, західно/українські землі,
жовто/гаряча квітка, жовто/блакитний прапор, сніжно/біла тканина, біло/сніжна
вершина, науково/фантастичний твір, напів/сонний,
аеро/гідро/динамічний, напів/порожній, науково/ дослідний, півтора/годинний,
східно/слов’янський;густо/населений, густо /шерстний, лісо/пильний; гірко/солоний,
військово/морський, хіміко/біологічний, пан/європейський, пів/порційний, автомобільно/залізничний.
Немає коментарів:
Дописати коментар