неділя, 19 січня 2020 р.


Контрольна робота
з  української  літератури 10 клас
Вступ. Творчість І.С.Нечуя – Левицького
І варіант
1.Укажіть, який художній напрям був провідним в українській літературі 70-90-х років ХІХ ст.:
А) реалізм
Б) класицизм
В) романтизм
Г) сентименталізм
2. Укажіть, які риси не є характеристиками  художньої літератури:
А) об’єктивність, нівелювання індивідуальності автора;
Б) використання фантазії, вигадки, умовності;
В) втілення суб’єктивної позиції та світогляду автора;
Г) створення художніх образів.
3. Укажіть жанр твору І. Нечуя-Левицького «Князь Єремія Вишневецький»:
А) історична повість
Б) історичний роман
В) пригодницький роман
Г) соціально-побутова повість.
4. Укажіть, де відбуваються події, описані в повісті «Кайдашева сім’я»:
А) село Вишневець
Б) передмістя Львова
В) село Піски
Г) село Семигори
5. Персонажами повісті «Кайдашева сім’я» є:
А) Микола Джеря і Мотря
Б) Омелько і Маруся
В) Лаврін і Карпо
Г) Миколай Потоцький і баба Палажка
6. Укажіть, про кого йде мова у рядках «…замолоду довго служила в дворі у пана, куди її взяли дівкою. Вона вміла дуже добре куховарить і ще й тепер її брали до панів та до попів за куховарку на весілля, на хрестики та на храми. Вона довго терлась коло панів і набралась од їх трохи панства».
А) Тодося Світайлиха
Б) Гризельда
В) Мотря
Г) Кайдашиха


7. Укажіть, про кого йде мова в рядках: « Шляхта й великі пани тоді впали, так розм’якинились од розкоші через панщину й неволю хлопів, що між ними… був герой, бо ще вдержав прості українські давні норови».
А) Гнат Голий
Б) Максим Кривоніс
В) Миколай Потоцький
Г) Єремія Вишневецький
8. Установіть відповідність між літературним героєм і описом його зовнішності.
1) «…був широкий в плечах, з батьківськими карими очима, з блідуватим лицем. Тонкі пружки його блідого лиця мали в собі щось неласкаве. Гострі темні очі були ніби сердиті».
2) «…молоде довгасте лице було рум’яне. Веселі сині, як небо, очі світились привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс. Рум’яні губи – все подихало молодою парубочою красою. Він був схожий з виду на матір».
3) « Загоріле рум’яне лице ще виразніше малювалось з чорними тонкими бровами, з темними, блискучими. Як терен, облитий дощем. Очима. В лиці. В очах було розлите щось гостре, палке, гаряче, було видно розум з завзяттям і трохи із злістю».
9. Розкрийте зміст поняття «комічне».
10. Укажіть, у якому творі І. Нечуя-Левицького є проблема національної зради.
11. Доведіть, що повість І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я» є реалістичним твором.
12. Схарактеризуйте образ Єремії Вишневецького з повісті І.Нечуя-Левицького « Князь Єремія Вишневецький».

















Контрольна робота
з  української  літератури 10 клас
Вступ. Творчість І.С.Нечуя – Левицького
ІІ варіант
1.       Укажіть, яка з названих рис не є характерною для реалізму.
А) головний предмет зображення – дійсність;
Б) герої – «маленькі» звичайні люди;
В) мова наближена до народної;
Г) незвичайні герої у незвичайних обставинах.
2. Укажіть, яку дисципліну не включає літературознавство:
А) літературну критику
Б) теорію літератури
В) видавничу справу
Г) історію літератури.
3. Укажіть жанр твору І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»:
А) соціально-психологічна повість
Б) соціально-побутова повість
В) соціально-побутовий роман
Г) побутова повість.
4. Укажіть, які події зображено в романі «Князь Єремія Вишневецький»:
А) Коліївщина
Б) Визвольної війни Богдана Хмельницького
В) напередодні скасування кріпосного права
Г) доба Руїни.
5. Героями роману « Князь Єремія Вишневецький» є:
А) Воргура Лисенко
Б) Максим Кривоніс
В) Іван Гонта
Г) Омелько.
6.  Укажіть, яка сюжетна лінія відсутня у повісті І.Нечуя-Левицького «Князь Єремія Вишневецький»:
А) Визвольна війна українського народу з поляками
Б) історія села Піски
В)  кохання Єремії та Світайлихи
Г) героїзм козацтва у війні з ворогом.



7. Укажіть, про кого йде мова в рядках: « Він був добрий стельмах, робив панам і селянам вози. Борони, плуги та рала і заробляв добрі гроші, але ніяк не міг вдержати їх в руках. Гроші втікали до шинкаря».
А) Карпо
Б) Лаврін
В) Омелько Кайдаш
Г) Гнат Голий.
8. Визначте, кому належать слова: « Ми вб’ємо на смерть отих козаків з їх хлопськими радами, ми знищимо їх дотла. Отам приховалась наша згуба, прихистивсь наш ворог, що загрожує нам небезпечністю. А отих хлопців та українських ходачкових дворян ми скрутимо в три погибелі й перетворимо їх вроду, їх вроду й мову на польський лад. От тоді буде усе гаразд на Україні!»
9.  Установіть відповідність між літературним героєм і описом його зовнішності.
1) « Висока на ріст, рівна станом, але не дуже тонка, з кремезними ногами, з рукавами, позакачуваними по лікті, з чорними косами, вона була ніби намальована на білій стіні»;
2) « Вона була вже немолода, але й не стара, висока, рівна, з довгастим лицем, з сірими очима, з тонкими губами та блідим лицем».
3) « Дівчина була невелика на зріст, але рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком. Щоки червоні, як червоноокі яблучка…На чистому лобі були ніби намальовані веселі тонкі чорні брови, густі-прегусті, як шовк».
А) Мотря
Б) Мелашка
В) Тодозя Світайлиха
Г) Маруся Кайдашиха.
10. Укажіть, у якому творі І.Нечуя-Левицького лунає «сміх крізь сльози».
11. Укажіть, які засоби комічного використані в повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я».
12. Напишіть, у чому полягає багатогранна історична місія, особлива роль української літератури в житті нації.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Презентація на майстер клас

https://drive.google.com/file/d/1gpLlrJ0R8QDSAAki7wsC6we4z2oqjriN/view?usp=sharing